Image
FeCHA 2024: Οι Καλεσμένοι

Το 8ο Φεστιβάλ FeCHA θα υποδεχτεί 6 ισπανόφωνους δημιουργούς οι οποίοι θα παρουσιάσουν τις ταινίες τους στο Φεστιβάλ.

Gerardo Herrero, σκηνοθέτης και παραγωγός της ταινίας έναρξης του Φεστιβάλ «Ομαδική Θεραπεία» (Bajo Terapia). Από τότε που ίδρυσε την Tornasol το 1987, έχει κάνει παραγωγή σε περισσότερες από 175 ταινίες μεγάλου μήκους, πολλά ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικές σειρές. Έχει επίσης σκηνοθετήσει 17 ταινίες, μεταξύ των οποίων: “Bajo Terapia” (ειδικό βραβείο Silver Biznaga της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μάλαγα 2023 και βραβείο Platino για την καλύτερη ιβηροαμερικανική κωμωδία 2024), “Silencio en la nieve”, “Los aires difíciles”, “Heroína”, “Las razones de mis amigos”… Οι ταινίες του έχουν διαγωνιστεί στο Φεστιβάλ Βερολίνου και Σαν Σεμπαστιάν και έχουν κερδίσει, μεταξύ άλλων, το Χρυσό “Biznaga” καλύτερης ταινίας και το Αργυρό “Biznaga” καλύτερης σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ της Μάλαγα.
Έχει αναλάβει την παραγωγή επιτυχημένων ταινιών, όπως “THE OXFORD CRIMES” του Álex de la Iglesia, οι ταινίες του Juan José Campanella “El hijo de la novia” και “El secreto de sus ojos”, η τελευταία κέρδισε OSCAR® Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, το “THE WIND THAT SHAKES THE BARLEY” του Ken Loach (Χρυσός Φοίνικας στο Φεστιβάλ Καννών) και το “El Reino” του Rodrigo Sorogoyen (7 βραβεία Goya).

Mariela Besuievsky, παραγωγός της ταινίας έναρξης του Φεστιβάλ «Ομαδική Θεραπεία» (Bajo Terapia). Γεννήθηκε στην Ουρουγουάη. Αποφοίτησε από το EMAD, Escuela Municipal de Arte Dramatico και σπούδασε κινηματογράφο στο EICTV (Κούβα). Η πρώτη της ταινία ως παραγωγός ήταν το ντεμπούτο του Pablo Dotta με τίτλο “El dirigible”, η πρώτη ουρουγουανική ταινία που συμμετείχε στην Εβδομάδα Κριτικών του Φεστιβάλ Καννών το 1994.
Το βιογραφικό της περιλαμβάνει πάνω από 150 ταινίες ως παραγωγός όπως: “El secreto de sus ojos” του Juan José Campanella, που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, “Balada triste de trompeta” (Αργυρός Λέοντας στη Βενετία 2010) και “Τα εγκλήματα της Οξφόρδης” του Álex de la Iglesia, “Τετρο” του Φράνσις Φορντ Κόπολα, “Ο άνθρωπος που σκότωσε τον Δον Κιχώτη” του Terry Gilliam, “Bajo Terapia” του Gerardo Herrero (ειδικό βραβείο Silver Biznaga της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μάλαγα 2023 και βραβείο Platino για την καλύτερη ιβηροαμερικανική κωμωδία 2024)… Το 2017 η σειρά “Τέσσερις εποχές στην Αβάνα” κέρδισε το βραβείο Πλατινίνο για την καλύτερη ιβηροαμερικανική μίνι σειρά. Στα επερχόμενα σχέδιά της περιλαμβάνονται η σειρά “Detective Touré” που θα προβληθεί στο RTVE και η μεγάλου μήκους ταινία “Artificial Justice” του Simón Casal που θα κυκλοφορήσει σύντομα στις αίθουσες.

Javier Fesser, σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος της ταινίας «Πρωταθλητέx» (Campeonex). Ο Javier Fesser (Μαδρίτη, 1964) διηγείται ιστορίες. Πολυβραβευμένος διεθνώς, με έξι βραβεία Goya και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ, έχουν δει τις ταινίες του, μόνο στους κινηματογράφους, πάνω από 14 εκατομμύρια άτομα. Το CAMPEONES, μια κωμωδία γεμάτη συγκίνηση με κύριο θέμα τα άτομα με αναπηρία, ήταν επίσης η ταινία που εκπροσώπησε την Ισπανία στα Όσκαρ του 2019 και του χάρισε το Εθνικό Αθλητικό Βραβείο την ίδια χρονιά. Το CAMPEONEX, η τελευταία του ταινία, κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 2023 και παρέμεινε στο νούμερο 1 του box office στην Ισπανία για τέσσερις εβδομάδες.
Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη διαδικασία post-production της πρώτης του σειράς, η οποία θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο του 2024 στην πλατφόρμα Disney+.

Athenea Mata, συν-σεναριογράφος της ταινίας «Πρωταθλητέx» (Campeonex). Η Athenea Mata είναι Ισπανίδα ηθοποιός και σεναριογράφος. Έχει συμμετάσχει σε πολλές τηλεοπτικές σειρές, πολυάριθμες ταινίες μικρού μήκους και ταινίες. Το 2001 πρωταγωνίστησε στην ταινία Cuídate de mí στο πλευρό της Myriam Mézières υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του σκηνοθέτη Javier de la Torre από τη Μάλαγα. Το 2004, κατά τη διάρκεια της χρονιάς που σπούδαζε στη Νέα Υόρκη, πρωταγωνίστησε στην ταινία Film 101, το ντεμπούτο του Ινδοαμερικανού σκηνοθέτη Kevin Desmond. Η ταινία απέσπασε πολλά βραβεία σε διάφορα φεστιβάλ ανεξάρτητου κινηματογράφου της Βόρειας Αμερικής και του Καναδά. Το 2018 πρωταγωνίστησε στην ταινία Campeones του Javier Fesser, στο πλευρό του Javier Gutiérrez. Το 2023 έκανε πρεμιέρα με την κωμωδία Madres της Elena Díaz Barrigón, η οποία έχει κάνει μεγάλη επιτυχία στο Teatro Lara της Μαδρίτης.

Alejandro Marín, σκηνοθέτης της ταινίας «Σε Αγαπώ Τρελά» (Te Estoy Amando Locamente). Ο Alejandro Marín αποφοίτησε το 2018 από το τμήμα σκηνοθεσίας κινηματογράφου της ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya) με την ταινία μικρού μήκους “Nacho no conduce” και τη συλλογική ταινία μεγάλου μήκους “La filla d’algú”. Το 2021, σκηνοθέτησε τη σειρά ‘Maricón Perdido’, που δημιουργήθηκε από τον Bob Pop και τιμήθηκε με το βραβείο Ondas για την καλύτερη κωμική σειρά. Το 2023, έκανε πρεμιέρα η πρώτη του ταινία, ‘Te estoy amando locamente’. Γυρισμένη στη Σεβίλλη και με πρωταγωνιστές τους Ana Wagener, Omar Banana και Alba Flores, αφηγείται τις πρώτες μέρες του κινήματος LGTBI στη Σεβίλλη κατά τη διάρκεια της ισπανικής μετάβασης. Το “Te estoy amando locamente” έλαβε πέντε υποψηφιότητες για τα βραβεία Goya, συμπεριλαμβανομένων των βραβείων καλύτερου νέου σκηνοθέτη και πρωτότυπου σεναρίου, κερδίζοντας τελικά το βραβείο καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού- και τέσσερις υποψηφιότητες για τα βραβεία Feroz, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης κωμωδίας, κερδίζοντας το βραβείο καλύτερου β’ ανδρικού ρόλου. Έχει επίσης προταθεί ως καλύτερη κωμωδία στα βραβεία Platino για τον ιβηροαμερικανικό κινηματογράφο.

Carmen Garrido Vacas, σεναριογράφος της ταινίας «Σε Αγαπώ Τρελά» (Te Estoy Amando Locamente). Η Carmen Garrido (1993, Μάλαγα) παρακολούθησε το πρόγραμμα Opera Prima στην ESCAC μετά τις σπουδές της στη Νομική και τα Οικονομικά. Το 2023 έκανε πρεμιέρα με το “Te estoy amando locamente”, την πρώτη της ταινία ως παραγωγός και σεναριογράφος. Το “Te estoy amando locamente” έχει λάβει πέντε υποψηφιότητες για τα βραβεία Goya, συμπεριλαμβανομένου του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου- και τέσσερις για τα βραβεία Feroz, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης κωμωδίας. Για την ίδια ταινία, κέρδισε το βραβείο καλύτερου σεναρίου και καλύτερης διευθυνσης παραγωγής από την Ακαδημία Κινηματογράφου της Ανδαλουσίας. Αυτή τη στιγμή ενορχηστρώνει την πολυαναμενόμενη επιστροφή του Mar Coll στον κινηματογράφο, αναλαμβάνοντας το ρόλο της εκτελεστικής παραγωγού για την επερχόμενη ταινία του Coll: “Las madres no”.